Через популярність пошуковика Google в англійській мові з'явився
неологізм «to google» («ґуґлити»),
що використовується для позначення будь-якого пошуку інформації (вживають не
лише стосовно Інтернету, а й під час ходіння по бібліотеці і т. д.). Це
дієслово занесено до словників англійської мови, наприклад, словник Merriam-Webster.
Алгоритм пошуку
інформації
Цей алгоритм, розроблений сертифікуваним учителем Google Кеті Шрок, буде
корисний не тільки всім, перед ким стоїть завдання пошуку інформації з
невідомої теми:
·
Написати на аркуші ключові слова на потрібну
тему.
·
Сформулювати питання, яке би не було занадто
широким або занадто вузьким.
·
Перерахувати всі ресурси для пошуку інформації:
спеціалізовані сайти, підписки, експертів в цій галузі.
·
Провести поверхневий пошук, щоб переконатися,
що на цих ресурсах дійсно є інформація з теми.
·
Якщо це необхідно, переформулювати питання.
·
Почати поглиблений пошук. При цьому аналізувати
достовірність інформації, її обгрунтованість.
·
Зберігати знайдену інформацію із зазначенням
джерел.
Так, Google формує результати пошуку на основі ваших
попередніх запитів і відвіданих сторінок. Щоб обійти це і отримати результати,
які відповідали б актуальності інформації, а не вашим звичним інтересам,
потрібно в інструментах пошуку вибрати «усі результати» і відзначити
«дослівно».
Критичний підхід до
інформації
Одна з найбільш корисних навичок в онлайн-пошуку - вміння
критично оцінювати інформацію. Про важливість цього вміння повинен знати кожен,
хто хоч раз намагався знайти в Інтернеті відомості, від яких безпосередньо
залежали важливі рішення: медичні, правові тощо. Ось п'ять питань, на які
необхідно відповісти при читанні будь-якої статті:
·
Хто її автор і чи є він експертом?
·
Чи є те, про що говорить автор, головною темою
даного сайту?
·
Коли сайт був створений і коли оновлювався? Чи
є дата публікації статті?
·
Звідки ця інформація?
·
Чому ця інформація підходить для моїх цілей?
У будь-якого контенту в Інтернеті - тексту, зображень або
відео - є автор. За допомогою ліцензії Creative Commons, яку автори розміщують
разом з твором, вони можуть позначити, як саме дозволяється використовувати
продукт: чи можна використовувати його в комерційних цілях, чи можна вносити
зміни або використовувати для створення іншого продукту.
Google і Flickr дозволяють відразу шукати твори з певною
ліцензією, для цього потрібно лише вибрати ще один фільтр в інструментах
пошуку.