Враження Ірини Плиткевич, мами двох дітей, які відвідують швейцарську школу.
Майже місяць у швейцарській школі, і я не встигаю записувати те, що мене вражає. Поділюся цим. Нехай найбільш просунуті мами, тата і вчителі заберуть краще в свої будинки, школи і курси.
– 1 –
Уроки йдуть блоками по
півтори години. Між ними двадцять хвилин відпочинку, під час якого діти завжди
на вулиці. Так, мені все зрозуміло про різницю в погоді, але тут так побудована
школа, що діти виходять з класу на повітря під навіс. Така тераса у кожного
класу. (Ну а раптом ви будете будувати свою школу). Їм навіть не треба
перевзуватися. У будь-який дощ і вітер вони там.
У гарну погоду всі (і вчителі, клянусь!) Грають в футбол, баскетбол, пінг-понг
і т.д. Дитину, яка НЕ бігає, швидше за все відведуть до лікаря. Моїх водили
кожен день перших два тижні. А вони просто не в курсі, що в школі можна бігати.
– 2 –
З 11:30 до 13:30 обідня перерва. Можна залишитися у школі, можна
повернутися додому. Мене ця перерва трохи дратує, але через неї діти взагалі не
втомлюються. Взагалі. Олена вчора запитала: «А довго ми ще так відпочивати
будемо?». З ранку вчаться з 8:15 увечері до 16:00. У середу короткий день до
11:30.
– 3 –
Щоб діти не боялися
формулювати свої думки в письмовому, в школі є пошта «учитель – учень». У
кожної дитини свій поштовий ящик, туди кладеш записочку, учитель обов’язково
відповідає особисто тобі. Користується неймовірним успіхом – з ранку все біжать
забирати свої «листи».
– 4 –
– 5 –
Коли роблять якусь
доповідь, завжди включають музику. Я не дуже розумію поки, як це працює, але на
«зробити доповідь» завжди черга через те, що діти самі вибирають для доповіді
музику. У доповіді, до речі, вітається костюм і реквізити. Така собі
міні-вистава. Ніяких презентацій в Power Point немає. Вважається, що дитина в
початковій школі не може зробити презентацію самостійно.
На математиці ЯК
вирішувати приклади не пояснюють. Тобто дитина, на основі наявних у неї вже
знань, повинна придумати, як легше вирішити, припустимо, 48 + 53, вийти і
пояснити. Правильного способу немає, все вирішують так, як їм зручно. Своїм
способом.
Через це, припустимо, коли з’ясувалося, що клас вже знає дроби, а Олеся ще не в
курсі, всі діти кинулися пояснювати їй по-різному, використовуючи яблука,
кубики та пластилін. Вчителька самоусунулася, а за два дні просто запитала її,
чи все зрозуміло. Олеся каже: «Мені ще ніколи жодна тема не була НАСТІЛЬКИ
зрозуміла».
– 7 –
Багато що чіпають руками.
Весь навколишній світ – це взагалі про «помацати і спробувати».
Дегустували тут пшеницю, жито і овес. Потім їздили на млин це все молоти. Тепер
їм обіцяють, що пекар спече з їх борошна булочки і принесе це все в школу.
На географії вивчають місцевий регіон буквально так: «Ось тут у нас така-то
річка, ходімо дивитися. Бачите, тут грунт такий-то, а тут такий-то. Тут на
горі, дивіться, така рослинність, а ось на тій горі – поїдемо завтра – інша
рослинність ».
На предмет, який про «зробити руками» (attivita creativa), – годин стільки ж,
скільки і на фізкультуру. І це два лідери за кількістю години на тиждень.
– 8 –
Вважають, що помилки –
шлях до успіху. В Олени в класі (3 клас) зробили навіть таку фею помилок (дуже
гарна симпатична лялечка). Самі, руками. Фея ця голосом, зрозуміло, вчительки
пояснює їм, що помилятися добре і можна, переживати тут взагалі нічого, тому що
ти: а) мислиш креативно; б) не боїшся робити.
У Олесі (5 клас) вчителька розповідає кожен день новий приклад з науки, коли
помилка призвела до відкриття.
– 9 –
Довідка від лікаря
потрібна, якщо тільки пропускаєш більше двох тижнів! Правда, це єдиний випадок,
коли треба всі завдання робити вдома.
– 10 –
– 10 –
Школа початкова.
Муніципальна, абсолютно безкоштовна. На мій погляд, темп досить повільний, але
тим не менш програми в цілому збігаються, а в Олесі клас навіть трохи пішов
вперед в порівнянні з нашим. Не розумію, як це у них виходить з таким
«відпочинковим» підходом. Але подивимось.
Тест запозичено з сайту http://blyskavka.top де і опублікований без
змін з дозволу автора.